Wednesday, November 11, 2009

Perkahwinan...

salam..

lama dah rasanya tak update blog.. sibuk gak 2,3 minggu kebelakangan ni. ada kala nye aku saje menyibukkan diri.. macam best jek topic yang aku post kali ni.. kahwin????!!..jeng-jeng-jeng.. tetiba rasa miang-miang jek.. hahahaha.. sape taknak kawin kan.. sume makhluk di dunia ini, Allah ciptakan berpasangan dan mempunyai naluri ingin mencari pasangan.. aku tak terlepas lah dari golongan itu.. kalau takde rasa nak kawin tu aku rasa mungkin mereka mempunyai sebab-sebab yang sedemikian... :

- frust menonggeng, bercinta bagai nak rak, alih2 putus ditengah jalan.
- tiada persefahaman diantara keluarga.. (seeloknye cari pasangan yang diredhai oleh ibubapa kedua belah pihak)

konklusinye.. sume disebabkan kenangan silam.... memang perit nak lupakan kenangan yang menimpa diri, tapi bila kite 'back to basic'.. ingat, bahawa Allah jadikan sesuatu itu pasti ada sebabnya. pasti ada hikmahnya.. kesedihan, kesengsaraan akan hilang bila kite ingat bahawa Allah s.w.t ada bersama.. insyaallah..

seronok tau,.. cuba korang try hayati diri.. ingat yang Allah itu sentiasa ngan kite.. masa tu korang akan rasa selamat sangat.. Ya Allah,.. rasa macam tenang jek....

berbalik kepada citer sebenar... kalau citer pasal kawin ni, memang boleh migrain kepala.. alih-alih boleh masuk i.c.u. banyak rintangan, onak dan duri yang perlu ditempuhi.kalau diberi pilihan, aku takkan kawin. dan tak nak kawin. tapi dah kena sound direct ngan teman baik aku, ..umat yang tidak mahu berkahwin itu bukan umat Nabi Muhammad... perrgghh.. boleh bernanah jugak telinga mendengarnye.. hehehe.. tapi teori aku senang jek,.. "kalau nak kebahagiaan dan kegembiraan, kite kena susah dulu, eh, silap dahulu (takut ada yang sampuk, 'dulu dah susah dah'.) ..tiada kesenangan tanpa menghadapi kesulitan.." mesti kena susah dahulu, baru leh senang... bagus kan orang tua zaman dulu.. pepatah "bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian" memang sangat berguna sampai ke hari ini.... bijak..bijak..

batuk aku pun makin teruk malam ni... terpaksa la melabuhkan noktah di sini.. huhuhuhu...wassalam..

No comments:

Post a Comment