Wednesday, September 16, 2009

hari raya hari yang mulia..

lagi 3 hari nak rayee...

esok aku dah nak balik.. berdebar2 lak rasa.. kawan2 ofis dah ramai yang pulang ke kampung. ofis dan poli dah makin sunyi.. aku lak seronok, sebab leh drive kete ala-ala pelumpa f1 tu..hehehehe.. esok hari terakhir aku kat sini di bulan ramadhan. banyak gak barang aku bawa balik. daripada taknak bawa apa-apa, skrang aku tengok dah penuh satu beg. mak aku oder di saat2 akhir..mummy..waiting for me...!!

camne ni.. baju raya aku tak beli lagi.. huhuhuhu..yang pasti tahun ni aku nak cari baju warna putih.. tetiba hati rasa sayu lak bila mengenangkan dah nak habis bulan ramadhan. sempat la 2 hari aku berpuasa ngan mak n ayah.insyaallah...

pernah tak korang terfikir.. hidup kite ni dah diatur.. ada kala bila kite merancang, tapi apa yang dirancang tak menjadi.. ada kalanye juga bila kite tak rancang pun apa2..tapi dengan tiba-tiba sesuatu yang tak diduga berlaku.. Besarnye Kuasa Allah s.w.t tu kan.. Subhanaallah... bagi aku, kekuatan dan keajaiban yang ada pada manusia adalah berdoa.. kalau kite nakkan sesuatu yang baik, kite doa yang baik2..insyaalah..tapi jangan la korang doa yang buruk2.. tu aniaya namanya..

sekarang ni aku redha jek.. apa yang berlaku aku terima je dengan hati yang terbuka. mungkin hati aku pun dan remuk dan retak seribu kot.. aku dah jadi macam orang yang tak kisah.. tapi bukan la tak kisah pada semua hal..certain-certain je la.. mau tak mengamuk kalau orang apa-apakan 'vivi' aku.. berani la..hahaha..kalau bab harta benda, kuarga, berani la nak 'usik', memang aku kisahhh.. nak rasa penangan suhana, anak pak ramli..boleh aje..mau seminggu kat hospital... jangan tak tau,..masa sekolah dulu, aku ni ketua gangster merangkap ketua pengawas yang cekap, amanah dan berdedikasi..hahahahahaha..seronok lak bila dapat puji diri sendiri.. cuba korang cuba..mesti rasa best jek.. paling best, korang dok depan cermin, pastu cakap la yang bagus-bagus pasal diri k0rang.. aku percaya, hidung korang akan membesar dan mengecut tanpa diduga..hehehehe..tapi kalau tetiba kuar darah ke..cecair hijau ke.. cepat2 la gi basuh..jangan gi hirup lak.. hahahahaha... (tetiba aku rasa nak tergelak habis2an lak dalam ofis yang sunyi sepi ni)..hehehehehe

No comments:

Post a Comment