Monday, September 7, 2009

si poyo..

hehehehe..best tajuk entry aku ni.. si poyo..
aku percaya ramai yang pernah jadi poyo sepanjang hidup kat dunia ni kan..tak banyak.. sekali seumur hidup..konfirm.. hehehe.. aku pun pernah poyo.. banyak kali jugak la... setiap tahun mesti poyo dua, tiga kali..hahahaha..
banyak maksud yang boleh di rungkai daripada perkataan poyo ni.. ada yang kata kantoi.. ada yang kata skema.. ada yang kata ntah apa2.. hahaha... tapi aku pernah gak terbaca dalam kamus dewan.. poyo tu maksudnye 'cantik'.. kuang..kuang..kuang...cantik kerr...??..

hari ni puasa hari ke 18.. tak sabar nak raya..baju raya tak beli lagi..otai kan.. esok nak raya, hari ni baru nak beli..heheheh...kalau tak, pakai baju lama pun takpe.. yang penting raya perlu diraikan dengan penuh kegembiraan dan kesyukuran (ayat poyo yang pertama)...

lebih kurang seminggu lebih nak raya..hujung minggu ni aku nak shopping rayeee..nak beli apa yang patut.. baju raya, aku borong kat kl kot..lebih banyak pilihan..kalau tahun2 sebelum ni, aku akan wat kuih goyang..memang kuih raya feberet aku n kuarga..lebih2 lagi bila aku yang wat..(ayat poyo yang kedua) hahahah.. macam tahun lepas, aku wat ngan syazani..dia teman dari kol 11 malam sampai 3pagi.. hahahah..semangat raya tu...

tapi raya tahun ni kurang sorang..huhuhu..kakngah beraya kat singapore ngan husband n anaknye..iyela..tahun lepas diaorng beraya kat raub.. so, tahun ni ikut husband la.. org dah ada husband la katakan..(ayat poyo ketiga)..

hari ni aku terliur sangat nak makan pulut ngan rendang.. pergghh...sedap nyee..aku dah berangan dah nak masak balik kerja ni.. semangat berbuka.... pastu nak masak ikan keli berlada.. masak pedas2..pastu sakit perut..hehehehe..tapi takpe.. dah ada 'ubat'.(ayat poyo yang seterusnya)...hehehehehehe...

dah la.. tak mau dah la tulis.. kak ida dah bising...heheheheheh...

1 comment: