Thursday, May 21, 2009

geram...sakit.sedih..dan gembira..
















salam...
kehidupan adalah satu roda... roda yang berputar mengikut alirannya.. sebagai manusia yang sentiasa menanti kemenangan selalu mengangap bahawa dia mahu berada diatas..manakala yang kecewa biasanye merasakan diri sebagai dibawah... hahahah... perumpamaan yang biasa didengar dan diperkatakan oleh ramai orang.. skrg aku nak ubah sikit.. hidup umpama buah rambutan...bila teringat buah rambutan..aku pernah bagi perumpamaan buah rambutan pada seorang lelaki yang pernah aku tolak cintanya...wah gituu...

nak cite ke.. tak pela.. tak payah la kot..

hari ini aku rasa geram, sakit, sedih dan aku jugak rasa gembira sangat...mungkin aku terlalu berkira2 dengan kata2 yang dilontarkan kepada aku....aku perasan, aku memang sensitif dengan madah2 yang dibicarakan.. kadang-kadang aku rasa tak kisah..kadang2 aku rasa sedih..makan dalam woooo... sape tak sedih kalau dianggap macam2.. aku nak try masuk telinga kanan.. kuar telinga kiri.. yang jadi masalah,..dia tak kuar telinga kiri tapi masuk dalam hati.. subhanaallah..

nak dilontar rasa menyampah..menyampah dengan diri sendiri.. nak disimpan rasa sakit sangattt.. masa ni, aku rasa nak sangat tengok mak ayah aku.....husni kata,(maaf ye husni pinjam nama jap)..bila kite nengok muka mak kite..kite dapat pahala.. kite akan rasa tenang..setenang air di kali.. heheheh..

kesedihan akan berakhir kan.. aku yakin..aku yakin semua ini akan berlalu dengan pantas.. aku kan otai.. hahahaha... skrg aku nak cite pasal perkara2 best lak.. yang pasti hari ni aku dah beli tiket balik semenanjung...yaaahhhoooo...best sangat... berbunga2 rasa dihati ingin pulang ke tanahair sendiri..cheewaaah..rasa macam kat oversea lak..

semalam aku ajar satu lagu kat kawan2 kesayangan aku.. lagu nye berbunyi :

"angkat tangan kanan..goyang,goyang,goyang..pegang bahu kawan, picit,picit,picit .....,angkat tangan kanan..goyang,goyang,goyang..pegang pinggang kawan, picit,picit,picit....,angkat tangan kanan, goyang,goyang,goyang..pegang ehem kawan, picit,picit,picit...."-nyanyi jugak untuk tangan kiri..hahahahahah

tang yang last tu aku rasa kelakar sangat..sape2 yang baca ni, aku minta jgn berotak kuning...hahahahah....'ehem' tu, maksudnye diberi kebenaran la..nak pegang leher ke..kepala ke..camtu la kirenye...hahahaha....lagu ni aku belajar masa aku ambil diploma pendidikan kat UPSI...besttt...





No comments:

Post a Comment