Tuesday, May 26, 2009

seminggu yang terakhir..

salam..

minggu ni, minggu terakhir aku kat sini sebelum aku balik bercuti selama beberapa hari....cheewaah..macam nak gi jauh jek.. iyela..hati tengah sedih..tapi perut kenyang giler.. nasi pertama yang aku makan selama 2 hari ni....pagi ni husni masak nasi goreng..sedappp..pandai ustaz husni masak..hati pun tenang..cheewaahh.. macam2 la aku ni..

ermm...nak diluah rasa bersalah..bila tak luah rasa sakit sangat..mungkin cara terbaik ...berdiam diri.. happykan diri.. senyum selalu..tetapkan hati..berdoa, bertawakal, dan berserah kepada Allah s.w.t.. Allah sentiasa dengan aku...itu perkara paling pasti..Alhamdulillah..

Apa yang aku harap sentiasa kecundang. aku sedar mungkin semua tu dugaan untuk aku..aku yakin mesti ada hikmahnye..aku cuba untuk jadi kuat..kuarga dan kawan2 adalah semangat aku.. ada kalanye aku fikir, mungkin aku tak dapat yang itu, aku dapat yang ini.. apa yang harus aku lakukan...bersabar..bersabar..dan terus bersabar..

haritu masa tengah tanda jawapan student, aku dapat idea untuk wat puisi ini..

" Tiada yang wujud itu melainkan ada sebabnya...
Tiada yang sedih itu melainkan ada riangnya..
Tiada yang panas itu melainkan ada dinginnya..
..Dan...aku pasti..
Tiada yang benci itu melainkan ada sayangnya..

Satu persatu titik disusuri...satu persatu detik dijejaki..
Nokhtahnya tetap ada..tapi menunggu bila masanya..

Kekadang terfikir bila kan tiba..termenung menanti kesannya..
Adakah aku yang terpinga..atau ada yang menabur domba...

Ayahku sentiasa berpesan..jangan ditinggal pesanan bonda..
Biar maruah dikandung badan,..jangan hidup tiada sesalan..
Kalau lupa pada kesalan,pasti hidup tiada pegangan...

Kalau kasih berbelah bahagi, jangan lupa pada yang Memberi..
kerana kepastiannya... dia akan tetap setia menanti.."


best tak.. ermm.. kadang2 aku sedar...cara camni la aku luahkan rasa sedih aku..perasaan gembira aku..dan rasa gelisah aku....tapi aku tak la macam sasterawan negara.. dah la aku malas membaca buku..heheheh...

No comments:

Post a Comment