Thursday, May 21, 2009

Rindu...

tetiba aku nak wat pantun la...ok tak? bantai(hentam saja la labuu...) aje laa..

bila memikir orang di sana;
entah kan sayang, entah kan tidak;
perasaan berbaur bercampur duka;
mengenang dia yang jauh di benak.. : pantun untuk orang yang ala2 merajuk..tapi takde org nak pujuk..

dalam perigi mencari timba;
timba penghubung air yang rebah;
kalau perigi yang cari timba;
alamatnye tak jumpa la sampai ke sudah.. : pantun untuk orang yang nak cari timba tapi tak jumpa, pastu leh lak dia nak nangis2 sampai hentak2 kaki..ade ke patut..

dalam hati ada cinta;
tapi menunggu kekasih hati;
kalau dah orang tak suka;
jangan kecewa membawa diri.. : pantun untuk orang yang main kayu tiga, tapi tak pandai main konda-kondi.

perahu dilayar mencari nakhoda;
dayang berjalan beriring-iringan;
bila di tanya apa itu 'kuasa';
jangan jawab itu la "power of gaban".. : pantun untuk lecturer yang frust Maha menonggeng sebab baca jawapan student.

membeli cili di negara India;
tertinggal duit di negera China;
wat U-turn ikut kemboja;
last2 beli cili kat kedai Maliha.. : pantun untuk orang-orang kampung seantero nyet kong...hahahah...

hari ni hati aku bercampur baur.. kenapa yek.. macam2 aku merepek hari ni.. sape2 yang baca blog aku ni mesti akan ckp..'apa kebenda la budak ni'... hahahah...pastu aku akan jawab.. 'sape suruh baca...'

















bila dah dapat tiket ni, aku rasa rindu sangat2 kat kuarga.. rindu kat sepupu kecik aku..nur afikah.. agaknye mesti dia dah leh cakap skit2.. yang aku takut, dia lupa kat aku..waaaaa..jgn la fikah lupa kat kak na yee.. huhuhuhuhu...


"u're my honeybunch sugar pump..pump,pi yum, pi yum..kin...u're my sweetie pie.. u're my cuppy cake gum drops..su gum..boo gum yours.. the apple of my eyes... n i love u so, n i want u to know, there's always be right here... n i love to sing, sweet song to u..because u..r..so..deaarr..."

No comments:

Post a Comment