Wednesday, May 20, 2009

kasih dan sayang..











bila hati telah terpaut, dunia jadi indah.. bila kata telah dikota, hidup jadi mudah.. bila hidup sudah sempurna, semua masalah dapat dikalah.. ceehhwaahh.. bermadah pujangga lak aku pagi2 buta ni...


berpandukan kepada tajuk aku hari ni, aku rasa aku nak terjiwang lak. hahaha..kelakar..kelakar..kalau ayah aku dgr ni mesti dia gelak.. macam dia gelak pagi tadi...wah, rindunye aku kat ayah aku.. rindu gak kat mak.. tak sabar nak balik...Ya Allah, permudahkanlah segala pekerjaan ku..amiinn..


teringat lak lagu P.Ramlee.."dalam air,..ku terpandang wajah..adikku yang manja.." kalau aku dgr lagu ni mesti aku teringat kat rumah...rumah di raub yang permai lagi mengasyikkan...


di usia 24 tahun,2 bulan setengah ni.. aku rasa aku makin boleh berfikir...berfikir tentang kehidupan. mungkin ini hasil yang aku dapat sebab berjaya bersabar menempuh dugaan-dugaan yang lalu.. dugaan mematangkan fikiran...alhamdulillah..inilah hikmah...


selalunye kalau kata permata hati.. ramai yang akan merujuk kepada "anak".. tapi aku nak ubah skit.. aku nak kata permata hati itu adalah mak n ayah aku... besar nye pengorbanan diorang kat aku..mak dan ayah adalah permata yang paling bernilai, yang tak boleh ditukar ganti dengan apa jugak benda..


sayangi la mak n ayah kite macam mana diaorg menyayangi kite dari kite kecik, sampai la ni..dan besar hogeng (ni peribahasa mak aku)..heheheh..untuk pengetahuan semua, mak aku memang banyak menghasilkan peribahasa2 baru..sampaikan ada peribahasa atau perkataan dari dia, orang pun takkan faham..cuma kami anak beranak jek faham..heheheh dan aku rasa, boleh wat kamus kot.. heheheh...



wahh,rindunye kehidupan di rumah.. walaupun adakalanye bergaduh adik beradik..tapi aku rela bergaduh tiap2 hari daripada dok jauh camni.. bergaduh..?? hahahah.. jgn tak tahu, gaduh kitaorg memang dasyat..tapi lepas tu leh gelak2, citer semula apa yang leh jadi camtu..best kan..


eh, semalam baru jek aku bgtau taknak citer pasal kuarga..dalam tak sedar, aku dah tercerita la.. tapi aku yakin dan pasti..takde org baca pun.. kalau ada pun..kemungkinan besar sorang je la.. iaitu mohd husni bin abd halid...heheheh..hai husni... :)


No comments:

Post a Comment