Sunday, January 3, 2010

hari ini

sangat boring hari ni...aku macam dapat idea nak taip apa tadi. tapi bila dapat buka blog ni, mula la hilang idea.boringnye.. boring sangat.. nak wat nota, mood tak datang2. sempat la minggu lepas, aku wat nota chapter 1 sains juruteknik. nak sambung chapter 2 tak dapat. setan datang berboyon2 kat mata ni. hari ni aku dapat hadiah lagi. walaupun dah nak dekat sebulan kawin, hadiah kawin tak putus2.. alhamdulillah. hehehehe..

badan aku makin penat. last jumpa doktor haritu, aku disyaki mengidap Anemia. patut la asyik penat jek,pastu pala aku asyik pening. aku tak risau sangat pasal aku, yang aku risau baby dalam kandungan ni, walaupun baru membesar 2 cm, tapi aku kena jaga dia elok2..risaunye..risau sangat. jangan la jadi apa2. kalau ikut orang yang dah berpengalaman, kurang hemoglobin dalam darah ni dah jadi perkara biasa bila mengandung..sume cakap kat aku, takde apa.. tapi aku risau jugak. sebab aku memang pengidap anemia sejak matrik lagi. cuma haritu masa derma darah, aku terkejut sangat sebab lepas dan darah aku layak didermakan...seronok sangat, sebab tu aku puasa sunat...

harap2, result darah aku 28hb ni tak mengecewakan... ermm.. aku dah jadi tak seronok dok kat PKS ni... kalau boleh nak pindah cepat2. tapi apakan daya... ini la dugaan. ayah aku cakap, kite perlu happy dengan apa juga keadaan.barulah hati akan tenang. Allah kurniakan aku dugaan hati ini pasti ada hikmahnye. jadikan aku lebih kuat. Dia beri aku "teman"..teman yang akan ikut aku kemana aje aku pergi...jugak jadi pelindung aku..insyaallah..yang aku tahu, Allah ada dengan aku walau apa pun yang berlaku... kalau ada yang ber'bunyi', andaikan aje itu bunyi dari longkang yang mengeluarkan air dan najis yang busuk.hahahahaha...

ingat la hati,
andai rasa diri dibenci, pasti ada yang menyayangi..
andai ada yang mengata, pasti ada yang bersimpati..
andai hidup terasa susah, jangan bimbang, sebab ada yang lebih susah lagi..
oleh itu,..bersyukur dan terus bersyukur dengan nikmat yang ada..ok? heheheheh..

No comments:

Post a Comment